Logo
EN

با حمایت مالی فناپ؛ ۳پروژه جدید انجمن اتیسم رونمایی شد

یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

با حمایت مالی فناپ؛

۳پروژه جدید انجمن اتیسم رونمایی شد

انجمن اتیسم با حمایت مالی هلدینگ فناپ از ۳پروژه جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش واحد ارتباطات فناپ، ۳پروژه انجمن اتیسم شامل Safety، Tele Rehab و Help Line به‌عنوان سرویس‌های ۲۴ساعته در زمینه «کمک و راهنمایی والدین برای شناسایی علائم بیماری در فرزندان»، «مشاوره حقوقی و ارائه خدمات ارزیابی» و «رفتار درمانی و گفتار درمانی به‌صورت راه دور»، روز سه‌شنبه ۲۰دی‌ماه در مراسمی افتتاح شد.

در این مراسم سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اتیسم ایران با اشاره به سابقه‌ ۱۰ساله‌ این انجمن گفت: « انجمن اتیسم درحال حاضر ۶هزار عضو و۲۸دفتر نمایندگی در کشور در ۴حوزه کاری دارد که این حوزه‌ها شامل اطلاع‌رسانی، مطالبه‌گری، آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها می‌شود.»

وی ارزش‌های انجمن را شامل «تمرکز بر کارگروهی»، «خانواده محوری» و «تفکر سیستمی» عنوان کرد و افزود: «همکاری با سازمان بهداشت جهانی (WHO) باعث شد تا ما به ضعف‌های خود پی ببریم و راهکارهای اثربخش‌تری را دنبال کنیم.»

به گفته مدیرعامل انجمن اتیسم ایران، قرار است زمینی به وسعت ۱۲هزارهکتار متعلق به این انجمن با حمایت‌های هلدینگ فناپ و اپراتور همراه اول به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز شود.

حمایت ابرآروان، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پادرو و فناپ‌زیرساخت به‌عنوان زیرمجموعه‌های هلدینگ فناپ از انجمن اتیسم، در زمینه فضای ذخیره‌سازی ابری، کارت‌های شناسایی و نقدی قابل شارژ، سرویس حمل‌ونقل کالا و ... خواهد بود.

اتیسم نوعی اختلال عصبی-رشدی است که علائم آن تا پیش از ۳سالگی بروز می‌کند. علت این اختلال ناشناخته است اما پژوهشگران مواردی همچون ژنتیک و محیط را در بروز این اختلال مؤثر می‌دانند.

طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، از هر ۵۹تولد، یک نوزاد به این اختلال دچار می‌شود. بهترین زمان شناخت این اختلالنیز ۳تا ۵سالگی کودکان عنوان شده است.

تگ‌ها

مسئولیت اجتماعی

اخبار پیشنهادی