Logo
EN

در راستای رشد نخبگان ایرانی در زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال؛ فناپ با وزارت علوم در پذیرش بورسیه‌های کارشناسی ‌ارشد همکاری می‌کند

دوشنبه ۰۱ امرداد ۱۴۰۳

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

شرکت فناپ ۵ نفر از داوطلبان رشته‌های سیاستگذاری علم‌و‌فناوری، مدیریت کسب‌و‌کار با گرایش فناوری، مدیریت کسب‌وکار با گرایش منابع انسانی و‌ مدیریت کسب‌وکار با گرایش مالی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران را در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ،‌ وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پذیرش دوره‌های کارشناسی ‌ارشد سال ۱۴۰۳، بیش از ۳۰۳ ظرفیت در سازمان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است تا با ۱۳ دانشگاه تربیت‌کننده دانشجو، به صورت بورسیه همکاری داشته باشند. 

این اولین‌بار است که وزارت علوم همکاری مشترکی با شرکت‌های دانش‌بنیان را برای آموزش و کسب تجربه به مرحله اجرا در‌می‌آورد. شرکت فناپ در کنار شرکتی‌هایی مثل همراه اول، دنون، تپسی و ... یکی از دانش‌بنیان‌هایی است که در این همکاری مشترک با وزارت علوم حضور دارد و رشته‌های مرتبط با کسب‌و‌کار حوزه‌های مورد نیاز خود را به‌عنوان بورسیه می‌پذیرد. 

در همین راستا تعدادی از داوطلبان رشته‌های سیاستگذاری علم‌و‌فناوری، مدیریت کسب‌و‌کار با گرایش فناوری، مدیریت کسب‌وکار با گرایش منابع انسانی و‌ مدیریت کسب‌وکار با گرایش مالی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران در جلسه‌ای که در هلدینگ فناپ برگزار شد حضور پیدا کردند و با شرایط بورسیه فناپ آشنا شدند.

این داوطلبان در پنل معرفی شرکت‌ها که اوایل تیرماه برگزار شده بود، فناپ را برای همکاری دوساله انتخاب کردند و در نهایت به این جلسه دعوت شدند.

اشکان بنکدار مدیر سرمایه‌های انسانی فناپ با معرفی کسب‌و‌کارهای گروه فناپ جلسه را آغاز کرد. او از پروژه‌ها و برنامه‌های فناپ و شرکت‌های فعالش برای پاسخ به نیازهای فناورانه جامعه گفت.
در ادامه سمانه واحدی کارشناس واحد بازاریابی و ارتباطات یکپارچه فناپ، با تمرکز بر حوزه تخصصی شرکت‌های گروه فناپ از خدمات و دستاوردهای فناپ گفت.

محمدحسین انصاری مدیر محصول EdTech در امور سرمایه‌های انسانی فناپ، گپ‌و‌گفت مفصلی درباره آینده فناوری در ایران با داوطلبان داشت و در انتهای جلسه نیز نفیسه صباغیان شریک تجاری امور سرمایه‌های انسانی فناپ به سوالات و دغدغه‌های داوطلبان پاسخ داد.

او درباره مراحل انتخاب داوطلبان برای حضور در این جلسه و همکاری‌ آنها با فناپ گفت: «از بین داوطلبان رشته‌های مشخص‌شده، فناپ ۵ نفر را انتخاب می‌کند تا بتواند در دوره تحصیلی کارشناسی‌ ارشد آنها، پروژه‌ای برای همکاری تعریف کند. این پروژه ممکن است در یکی از واحدهای هلدینگ فناپ یا یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد تعریف شود.» 

صباغیان درباره شرایط همکاری توضیح داد:‌ «ما در این همکاری دو ساله نسبت به داوطلبان تعهد خدمت داریم و برایشان بیمه و حقوق درنظر خواهیم گرفت. ضمن اینکه همکاران آقا می‎توانند امریه سربازی را هم در فناپ بگذرانند.»

شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه‌ها، سازمان‌های بورس‌دهنده و همچنین مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در گروه‌های علوم انسانی، فنی‌مهندسی، علوم پایه و کشاورزی در دفترچه راهنمای سازمان سنجش درج شده‌است و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای آگاهی بیشتر به آن مراجعه کنند. 

بیشترین ظرفیت، مربوط به گروه فنی مهندسی به تعداد ۲۲۱ نفر است. پس از آن گروه علوم انسانی با ظرفیت بورسیه ۴۰ نفر و گروه علوم پایه با ظرفیت بورسیه ۳۸ نفر قرار دارند. برای گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ظرفیت اختصاص‌یافته ۴ نفر است.

اخبار پیشنهادی