Logo
EN

«اتاق دیجیتال تهران» به‌عنوان نهادی برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا راه‌اندازی می‌شود

چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۴۰۳

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

مدیرعامل هلدینگ فناپ و نایب‌رییس اتاق تهران از برنامه‌ریزی برای ایجاد جایگاه و نهادی با عنوان «اتاق دیجیتال تهران» خبر داد تا کمک‌حال جوانانی باشد که در هر صنف و صنعتی می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه‌انداری و یا ارتقا دهند و نیاز به مشورت دارند.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دکتر شهاب جوانمردی در یک برنامه زنده اینستاگرامی که همزمان با روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، توسط اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، درباره سه‌ضلعی «اتاق تهران»، «تشکل‌ها» به‌عنوان مجموعه‌های تخصصی فعالان اقتصادی و «جوانان» توضیح داد و از برنامه‌های حمایتی اتاق تهران برای جوانان گفت.

دکتر جوانمردی با تاکید بر این‌که باید نهادی در اتاق تهران تعبیه کنیم که پاسخگوی جوانان از هر صنف، صنعت و رسته‌ای باشد تا بتوانند قدم‌های اولیه را بردارند، گفت: جوان امروز ما ممکن است نداند برای فعالیتی که انجام می‌دهد چگونه تامین سرمایه کند و یا ممکن است با بسیاری از قوانین و مقررات آشنایی نداشته باشد. ما در طراحی «اتاق دیجیتال تهران» در تلاش هستیم که از هر جوانی که می‌خواهد کسب‌وکاری آغاز کند، حمایت کنیم تا با کمک ابزارها و فناوری‌ها و نیز حمایت و مشورت اعضای اتاق، گام‌های محکم‌تر و مطمئن‌تری بردارد.

نایب‌رییس اتاق تهران اضافه کرد: ۳گانه «مرکز نوآوری» و «اتاق دیجیتال» و تغییر جایگاه و برنامه مسئولیت اجتماعی اتاق تهران به «آموزش و فرهنگ‌سازی» در کنار هم شرایطی را فراهم خواهد کرد که جوانان از اتاق بازرگانی پاسخگویی مناسبی دریافت کنند.

او با اشاره به دلایل شکل‌گیری اتاق‌های بازرگانی برای حل‌وفصل یکپارچه مسائل مشترک صنوف گفت: هرچه ابعاد مسائل کلان‌تر باشد، در سطح اتاق‌ها قابل طرح و پیگیری است و اتاق می‌تواند با توان تجمعی در نقش تسهیل‌گر و وکیل مدافع ظاهر شود و خواسته‌های مشترک صنف را دنبال کند.

دکتر جوانمردی با بیان این‌که امروز تعریف از جوانان و نقش آن‌ها با آن‌چه که در ذهن داریم تفاوت دارد ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته به موضوع کسب‌وکارهای نوآورانه و استارت‌آپی توجه شد و این موضوع در را روی نسل جدید برای آن‌که کسب‌وکار خود را داشته باشند و به سمت استخدام در یک سازمان نروند گشود و موقعیت‌هایی مانند مراکز رشد، شتاب‌دهنده و فضای کار اشتراکی در این راستا ایجاد شد. اما این غفلت وجود داشت که قرار نیست همه کسب‌وکارها در حوزه فناوری‌پایه شکل بگیرند و پاسخگویی مناسبی برای کسب‌وکارهای غیر وجود نداشت.

نایب‌رییس اتاق تهران تاکید کرد: ما در اتاق تهران باید دریچه‌های متناسبی را تعبیه کنیم که اگر جوانان ما می‌خواهند وارد کسب‌وکارهای معمولی شوند که فناوری‌پایه نیست، چطور قدم‌های اولیه را بردارند و چگونه ادامه راه کسب‌وکارهای پیشینی با یک روش جدید و نوآوری باشند؟ و یا حتی اگر به نسل جدید صنعت (انقلاب صنعتی چهارم) علاقه‌مند هستند چطور به آن متصل شوند؟

مدیرعامل هلدینگ فناپ گفت: ما از چند سال پیش مرکز نوآوری اتاق تهران را شکل دادیم برای آن‌که بتوانیم بدنه جوان نوگرا را به کسب‌وکارهای سنتی متقدم متصل کنیم. اما نگاه ما دراین‌باره جامع نبود و امروز تلاش‌مان براین است که در فضای اتاق تهران و با برنامه‌ریزی جدید بتوانیم به تمامی نیازهای جوانان پاسخ دهیم.

وی بر لزوم توجه به وجه مسئولیت اجتماعی اتاق تهران در راستای آموزش کسب‌وکار و مبانی آن به نوجوانان و جوانان و نیز انتقال متناسب مهارت تاکید کرد و افزود: وجه فرهنگ‌سازی نیز به اندازه آموزش مهم است و به کشور و اعتلای تمدنی کمک می‌کند. من معتقدم مجاهدان امروز که از مرزهای معنوی کشور حفاظت می‌کنند آنهایی هستند که چراغ کارآفرینی و اشتغال‌زایی را روشن نگه می‌دارند.

مدیرعامل هلدینگ فناپ بر لزوم حرکت تشکل‌ها به سمت جوان‌گرایی تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر فرهنگ‌سازی، دنبال گفتمان‌سازی و روایت‌گری متناسب با نیاز جوانان برویم و درباره نیاز جوانان به موضوعات مهارتی و تغییرات پیرامونی و فناورانه، گفت‌وگو کنیم.

اخبار پیشنهادی