Logo
EN

فناپ به جمع حامیان مسابقات برنامه‌نویسی با داده‌های مالی پیوست

چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

شرکت فناپ از اولین دوره مسابقات برنامه‌نویسی با داده‌های مالی حمایت می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، اولین دوره مسابقات برنامه‌نویسی با داده‌های مالی با محوریت قراردادهای اختیار معامله ویژه نخبگان و برترین‌های فعال دانشگاه، بازار سرمایه و صنعت توسط گروه مهندسی صنایع دانشگاه خاتم ۸ و ۹ اسفندماه جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

این مسابقات با هدف آموزش‌های تخصصی، کسب و ارتقا مهارت و تجربه، چالش برنامه‌نویسی با هدف معاملات در بازار سرمایه، ارتباط با افراد حرفه‌ای فعال در بازار، آموزش و آشنایی با معاملات اختیار و ساختار داده‌های مرتبط و نیز حمایت از طرح‌ها و ایده‌های کسب‌وکار برتر افراد شرکت‌کننده، برگزار می‌شود.

در این رویداد مهارت‌های برنامه‌نویسی دانشجویان در زمینه بازار سرمایه بررسی و توان شرکت‌کنندگان در مورد به‌کارگیری و شاخص‌سازی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در دنیایی که کارایی و دقت حرف اول را می‌زند، استفاده از فناوری در تحلیل مالی نه تنها یک انتخاب، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای حفظ رقابت‌پذیری و آگاهی است.

افزایش تواتر و انواع داده‌های تولیدشده در صنعت مالی این امکان را فراهم کرده تا سرمایه‌گذاران بتوانند با تحلیل ابعاد مختلف هر مورد، به‌صورت کارآمد، داده‌های مالی را جمع‌آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنند و در نتیجه در بازارهای مالی پویا، تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند. 

این فرایند مجموعه‌ای از جمع‌آوری و پاکسازی داده تا ساخت شاخص‌های تحلیلی، روش‌های آربیتراژ آماری و یادگیری ماشین را در بر می‌گیرد.

تمرکز این چالش بر به‌کارگیری داده‌های معاملات اختیار بازار بورس و اوراق بهادار است و تمرکز سوالات نیز روی استراتژی‌های معاملات اختیار و کدنویسی آن‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی